Uitbreiding van de gemeenteschool van Bourscheid

Samenhang, onderwijs en pedagogie

Zowel de samenhang van de projectelementen als de onderwijzers vertonen samenhang op het vlak van onderwijs. De materialen liegen er niet om. Elk materiaal werd onbewerkt aangewend opdat erover gesproken kan worden in de klas. De bekledingen van de speelpleinen vloeien in elkaar over waardoor de kinderen zich de ruimten makkelijker eigen kunnen maken en zich veilig voelen.

De bedoeling is om bij het kind de nieuwsgierigheid aan te wakkeren door het vanuit een educatief oogpunt te verrassen. Een druipnatte muur, vergrijsd hout, nu eens een recht stuk en dan weer een bocht, banken die niet netjes op een rijtje staan en verroest ijzer zijn onderwerpen die in de klas kunnen worden besproken om de verbeelding van het kind te ontplooien.

Het nieuwe gebouw is gebaseerd op de paradox van onderwijs en ontspanning. De inrichting van de directe omgeving wil aantonen dat men kan leren terwijl men zich vermaakt, net zoals de huidige pedagogie ons aanzet tot ons al lerend te vermaken.

Postcode : /
Buitenbetimmering : Trespa
Gemeente : Bourscheid (Luxembourg)
Gelabeld hout : /
Functie : Onderwijs
Vloer : Bamboe
Aard van het project : Nieuwbouw
Parket : /
Ligging :
Trap : Bamboe
Structuur : Gelijmd-gelamelleerd vuren
Binnenschrijnwerk : /
Buitenschrijnwerk : /
Andere : /

Georges & Theis architectes associés
Benoit GEORGES - Rue Grande-Duchesse Charlotte, 84 WILTZ

T. 00352/95 99 15
F. 00352/95 75 61
E. info@georges-theis.eu
W. www.georges-theis.eu